مدیر اجرایی دومین جشنواره سراسری موسیقی البرز نشینان "لیلم" گفت: مهلت آثار ارسال به این رویداد از سی مهر به دهم آبانماه تمدید شد.
کد خبر: ۵۱۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 25 October 2017
به گزارش تابناک : محمد غلامی روز چهارشنبه در نشست تخصصی برگزاری دومین جشنواره سراسری موسیقی البرز نشینان "لیلم" 
شمار ارسال مقاله های پژوهشی و اثار به این رویداد موسیقی را به ترتیب 6مقاله و 150 اثر برشمرد و افزود: این تعداد قطعا تا پایان مهلت اعلام شده افزایش خواهد یافت.
دومین جشنواره سراسری موسیقی البرز نشینان لیلم به همت شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا و همکاری اداره کل ارشاد مازندران، از هفتم الی دهم آذرماه با همراهی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان ، بخش‌هایی از تهران و چند گروه از کشورهای همسایه دریای خزر در سالن هلال احمر ساری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بخش پژوهش و مقاله نویسی در حوزه موسیقی فلکلور به جشنواره امسال اضافه شده است، به برگزاری کارگاه های تخصصی تاکید کرد و گفت: آثار ارسالی برای استفاده پژوهشگران در آرشیو رویداد مذکور خواهد ماند. 
غلامی به فعالیت 6 گروه از موسیقی مازندران اشاره و خاطر نشان کرد: بخش رقابتی تنها شامل موسیقی مازندرانی خواهد بود و نوازندگان در این بخش در سنین هفت تا 13، 13 تا18 و 18سال به بالا به رقابت می پردازند.
بهمن شریفی عضو سیاستگذاری جشنواره لیلم نیز با تاکید بر اینکه جشنواره های موسیقی باید منجر به تحول فرهنگی در جامعه شود، گفت: این هنر صرفا برای لذت نبوده بلکه پیام آور وقایع تاریخی است.
وی با اشاره به اجرای گوناگون موسیقی مازندرانی به صورت ارکسترال، پاپ و تلفیقی افزود: این موسیقی در جشنواره فوق برای "سوناریته" (صدا دهی ) صحیح لزوما باید تنها با سازهای همین استان از قبیل "لله وا"، "دوتار"، "سرنا" ، "کمانچه" ، "دسرکوتن"(نقاره) و "قرنه" اجرا شود.






منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار